Praca jako opiekunka osób starszych jest wymagającym zajęciem. Wiąże się z określonymi zadaniami, ale trzeba liczyć się na różnego rodzaju niespodziewane sytuacje, w końcu ma się do czynienia z osobami w podeszłym wieku. Zanim podejmie się ostateczną decyzję o wyjeździe, podpowiadamy, co warto wiedzieć o pracy za granicą?
Czy się do tego nadaję?
To pytanie i wątpliwości z udzieleniem odpowiedzi powoduje, że wiele kobiet nie decyduje się na taki wyjazd, ponieważ nie wie, jakie warunki należy spełnić. Praca w roli opiekuna wymaga chęci, odpowiedniego podejścia, a nawet sił fizycznych. Mile widziane jest dobre podejście do osób starszych, cierpliwość, wrażliwość i empatia. Gotowość niesienia pomocy, nawet jeśli brakuje już sił. Nie mniej ważna jest odporność psychiczna na stres i na rozłąkę z bliskimi. Dobrze jest, gdy opiekunka cechuje się odpowiedzialnością, sumiennością i z łatwością nawiązuje kontakty. Ważne jest także, by chętnie się uczyła. Osoby starze miewają swoje kaprysy, dobrze jest więc uczyć się je spełniać. Przed odpowiedzeniem na ogłoszenie pracy warto wypróbować swoich sił jako wolontariuszka w domu opieki. Czasami już jeden dzień może zweryfikować wiele. To dobry test, by sprawdzić, czy taka praca będzie satysfakcjonująca.
Na którą ofertę odpowiedzieć?
Rynek pracy jest zalewany ogłoszeniami do pracy za granicą. By odpowiedzieć na tę właściwą, warto dowiedzieć się jak najwięcej o samym zleceniodawcy, jak i na temat obowiązków, jakie mają być wykonywane. Co warto wiedzieć o pracy za granicą?
Przede wszystkim warto się dowiedzieć czegoś o sobie samym. Odpowiedzieć sobie na pytania: co potrafię, na czym mi zależy i czego na pewno nie dam rady robić? Taka samoanaliza pozwoli uniknąć rozczarowania i wybrać odpowiednie ogłoszenie. Czy lepiej jest szukać ogłoszeń od osób indywidualnych, czy od agencji?
Obydwie opcje mają swoje wady i zalety. W jednym i drugim przypadku należy sprawdzić rzetelność ogłoszeniodawcy. Łatwiej jest tego dokonać w wypadku agencji. Praca za pomocą sprawdzonego pośrednika gwarantuje wiele korzyści. Wszystko odbywa się legalnie, jest opłacone ubezpieczenia, a nawet dolicza się czas pracy do stażu emerytalnego. Poza tym agencja zapewnia opiekę koordynatora, który pomoże w razie jakichkolwiek komplikacji czy wątpliwości. Inną zaletą pracy za pośrednictwem agencji, jest dobór praca do osobistych preferencji.
Szczegóły współpracy
Co jeszcze warto wiedzieć o pracy za granicą? Przed podpisaniem umowy należy dokładnie zapoznać się ze stawianymi warunkami. Dzięki takiej ostrożności zdobywa się pewność, że praca będzie legalna i wypłacalna. Warto już na wstępie dowiedzieć się o stanie zdrowia seniora, jakie obowiązki będą należeć do opiekunki i na jakim poziomie wymagany jest język. Warto także sprawdzić w Internecie miejsce, gdzie będzie się przebywać, by zorientować się, czy załatwiania codziennych sprawunków nie będzie kłopotliwe lub zbyt czasochłonne. Znając, chociażby te kilka czynników, podjęcie decyzji o pracy za granicą będzie dużo łatwiejsze.